ΕΝΩΣΗ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ & ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ

Επισκέπτες 227211

Απεργία 28 Φεβρουαρίου 2024

Η Ε.Τ.Ε.Κ.Τ.-Ο.Τ. συμμετέχει μαζί με την Π.Ο.Θ.Α. στην 24ωρη Απεργία την Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου 2024.

 

Ε.Τ.Ε.Κ.Τ.-Ο.Τ.

 

Ακολουθεί η ανακοίνωση της Π.Ο.Θ.Α.:   

 ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΘΕΑΜΑΤΟΣ ΑΚΡΟΑΜΑΤΟΣ

ΓΛΑΔΣΤΩΝΟΣ 10-10677 ΑΘΗΝΑ –ΤΗΛ: 210 5228770-210 5235764-FAX:210 5228 730
HELLENIC ENTERTAINMENT FEDERATION
10, GLADSTONOS ST. – 10677 ATHENS - TEL: 210 52 28 770 – 210 5235764 - FAX: 2105228 730
FEDERATION HELLENIQUE DU SPECTACLE
RUE GLADSTONOS 10 – 10677 ATHENES - TEL: 2105228 770 - 2105235764 -FAX: 2105228 730
http://www.potha.gr    e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.   

                                                                                                                         Αθήνα, 15-02-2024

 

24ωρη Απεργία 28 Φεβρουαρίου 2024

 

Συμμετέχουμε στην 24ωρη Πανεργατική Απεργία 28 Φεβρουαρίου 2024, που έχουν εξαγγείλει τα Εργατικά Κέντρα της χώρας, η ΑΔΕΔΥ και μια σειρά Συνδικάτα.

Οι ζωές μας πάνω από τα κέρδη τους!

Στις 28 Φεβρουαρίου συμπληρώνεται ένας χρόνος από το έγκλημα στα Τέμπη, που προκάλεσε ανείπωτη θλίψη σε όλη τη χώρα και άφησε μια διαρκή, ανοιχτή πληγή σε δεκάδες οικογένειες.

Ένα χρόνο μετά προσπαθούν να μας κάνουν να ξεχάσουμε. Το έγκλημα όμως δεν θα ξεχαστεί! Οι υπεύθυνοι πρέπει να τιμωρηθούν και θα μας βρίσκουν απέναντί τους σε κάθε προσπάθεια συγκάλυψης. Η άρνηση κλήσης από την εξεταστική επιτροπή που διεξάγεται στη Βουλή, βασικών μαρτύρων  όπως ο Πρόεδρος των μηχανοδηγών, Κώστας Γεννηδούνιας αποτελεί τεράστια πρόκληση. Το αίτημα για την πλήρη διαφάνεια και απόδοση ευθυνών για την κοινωνική ασφάλεια και την ασφάλεια στις μεταφορές γίνεται επιτακτικό όσο ποτέ.

Παράλληλα οι εργαζόμενοι υποφέρουμε από ένα εκρηκτικό μείγμα ακρίβειας και αισχροκέρδειας που επηρεάζει τα είδη πρώτης ανάγκης και διαλύει τον οικονομικό προϋπολογισμό της οικογένειας. Και σε αυτή την περίπτωση η πλήρης θεσμική ανεπάρκεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού και η έλλειψη ελέγχων έχουν δημιουργήσει το φαινόμενο που όλοι γνωρίζουμε ως ολιγοπώλιο ή καρτέλ.

Τώρα είναι η ώρα για τη διεκδίκηση, μαζί με το αίτημα για την ασφάλεια στις μεταφορές, και για την προστασία της αγοραστικής δύναμης των εισοδημάτων.

Τώρα είναι η ώρα και  ανάγκη για όλους να βγούμε μπροστά, να οργανώσουμε τον διεκδικητικό αγώνα με αγωνιστικές πρωτοβουλίες στους χώρους δουλειάς. Είναι κοινή απαίτηση όλων μας να συσπειρωθούμε και τα Σωματεία μαζί με την Ομοσπονδία να συνδράμουν σε αυτό το έργο σε ένα ενιαίο μέτωπο διεκδίκησης και αγώνα όπου θα επικαιροποιηθούν οι όροι αμοιβής και  το θεσμικό πλαίσιο εργασίας των εργαζομένων στο χώρο της Τέχνης και του Πολιτισμού. Οφείλουμε όλοι να δουλέψουμε σε κοινό βηματισμό και με κοινή δράση, ώστε να δώσουμε αξία στην αγοραστική μας δύναμη και να αναβαθμίσουμε τις αποδοχές μας.

 

ΖΗΤΑΜΕ:

  •  Την πλήρη απόδοση ευθηνών για το έγκλημα των Τεμπών.
  • Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας με αύξηση στους μισθούς.
  •  Άμεση προστασία των εισοδημάτων και των νοικοκυριών με αυστηρό θεσμικό έλεγχο και διαφάνεια του τρόπου διαμόρφωσης του κόστους, των τιμών και των περιθωρίων κέρδους σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα, με παράλληλη πάταξη της κερδοσκοπίας σε όλες τις επιχειρήσεις και έκτακτη φορολογία επί των κερδών αλυσίδων σούπερ μάρκετ και επιχειρήσεων ενέργειας, μεταφορών και τραπεζών.
  •  Να μπει ένα τέλος στην ομηρία των συμβάσεων ορισμένου χρόνου, επαναφορά των Δώρων στους Δημόσιους Οργανισμούς, καθορισμός του επιδόματος ανθυγιεινής εργασίας.

 

Πανεργατική Απεργία 28 Φεβρουαρίου 2024

Η συγκέντρωση προγραμματίζεται (για την Αθήνα) στις 11.00 π.μ. στα Προπύλαια

 

ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ Π.Ο.Θ.Α.

Ο   ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                       Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΕΧΑΓΙΟΓΛΟΥ                               ΦΩΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΑΡΑΣ

Ενημέρωση πραγματοποίησης της Γ.Σ. της ΕΤΕΚΤ-ΟΤ

Αγαπητοί/-ές Συνάδελφοι/-ισσες,

 

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσής μας σας ενημερώνει ότι την Κυριακή 28 Ιανουαρίου 2024 πραγματοποιήθηκε η Τακτική Γενική Συνέλευση της Ένωσης.

 

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε όλους όσους παρευρέθηκαν στη Συνέλευση.

 

Για άλλη μια φορά τονίζουμε τη μεγάλη σημασία της συμμετοχής όλων μας στη Γενική Συνέλευση που είναι το ανώτατο όργανο της Ένωσης.

 

Συναδελφικά,

Το Δ.Σ. της Ε.Τ.Ε.Κ.Τ.-Ο.Τ.

Έφυγε από τη ζωή ο συνάδελφος Γιάννης Παπαδάκης

Έφυγε από κοντά μας ο συνάδελφος Μακινίστας Γιάννης Παπαδάκης.

Η κηδεία θα γίνει αύριο Πέμπτη 18 Ιανουαρίου και ώρα 13:00 στο Κοιμητήριο Στερνών του Νομού Χανίων.

Δελτίο Τύπου Ε.Τ.Ε.Κ.Τ.-Ο.Τ.

                                                                                                                                                                                                                                                          Αθήνα,  6/1/2024

Το κράτος εν κράτει των ιδιωτικών καναλιών πρέπει να σταματήσει τώρα

 

Ανήμερα Πρωτοχρονιάς ο ΑΝΤ1 με ένα δελτίο τύπου που διέρρευσε σε δημοσιογραφικά site άφησε χωρίς δουλειά 120 εργαζόμενους από την παραγωγή της τηλεοπτικής σειράς «Μετά την φωτιά».

Η εταιρεία εκτέλεσης παραγωγής TANWEER και οι εργαζόμενοι πληροφορήθηκαν ταυτόχρονα για αυτή την απόφαση του ΑΝΤ1 από τα ίδια δημοσιεύματα στις 1/1/2024, ενώ το γραφείο εκτέλεσης παραγωγής (TANWEER) είχε ενημερώσει τους ηθοποιούς και τους τεχνικούς από τις 22/12/2023 ότι τα γυρίσματα θα σταματούσαν, λόγω εορτών και θα ξεκινούσαν πάλι στις 8/1/2024, ώστε να ολοκληρώσουν τα 60 επεισόδια έως τα τέλη Φεβρουαρίου.

Η διασφάλιση του χρόνου εργασίας των εργαζομένων στον οπτικοακουστικό χώρο με συγκεκριμένο αριθμό επεισοδίων μέσω συμφωνητικών πριν την έναρξη κάθε κύκλου παραγωγής πρέπει να είναι εγγυημένη για το σύνολο των επεισοδίων που συμφωνείται  από όλα τα τηλεοπτικά κανάλια και τα γραφεία παραγωγής, καθώς όλο και περισσότερο εμφανίζονται φαινόμενα ακαριαίου κοψίματος τηλεοπτικών σήριαλ, στέλνοντας στην ανεργία πολυπληθή συνεργεία και ηθοποιούς. Η δήθεν επένδυση των ελληνικών καναλιών σε μυθοπλασία είναι κυρίως ευκαιριακή (με μεγάλο ποσοστό των σεναρίων να είναι adaptation), με κανένα ρίσκο από την πλευρά τους, καθώς όχι μόνο επιδοτούνται από το κράτος με δημόσιο χρήμα μέσω του ΕΚΟΜΕ, αλλά δεν δεσμεύονται πουθενά στην ολοκλήρωσή τους, παίζοντας έτσι με τις ζωές και την υπόληψη των ανθρώπων που εργάζονται στις παραγωγές αυτές.

Επανειλημμένως η κυβέρνηση έχει επιδοτήσει τα ιδιωτικά κανάλια με δημόσιο χρήμα επινοώντας κάθε φορά και ένα απίστευτο λόγο (κορωνοϊός, πόλεμος της Ουκρανίας…) φτάνοντας στο αστρονομικό ποσό των 50.000.000 ευρώ  (πηγή: http://tinyurl.com/2695bcbt).

Ας αντισταθούμε σε αυτό που τα ιδιωτικά κανάλια προσπαθούν να επιβάλλουν με την δύναμη που τους δίνει η ίδια η κυβέρνηση.

 

Ε.Τ.Ε.Κ.Τ. – Ο.Τ.

ΕΝΩΣΗ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ & ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ - ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ

Ευχές από την Ε.Τ.Ε.Κ.Τ.-Ο.Τ.

Όνειρα και Εφιάλτες

Σε εκδήλωση - ημερίδα «Find your Fund» που πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του πρόσφατου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης με ευθύνη όμορου σωματείου της πόλης (Ένωση Κινηματογραφιστών Βορείου Ελλάδας- Ε.Κ.Β.Ε.), παραβρέθηκε καλεσμένος τους, ως ένας εκ των βασικών ομιλητών, ο εκπρόσωπος των NU BOYANA Studios.

 

Σταχολογώντας από την ανακοίνωση του σωματείου τεχνικών Βορείου Ελλάδας και τις σχετικές αναρτήσεις του, ο κύριος αυτός που τυγχάνει αποδέκτης μεγάλων  χρηματοδοτικών προγραμμάτων μέσω του ΕΚΟΜΕ, μας παρουσίασε το όραμά του. Όραμα που όπως μας περιέγραψε δεν περιλαμβάνει του Έλληνες τεχνικούς, γιατί τους θεωρεί ανειδίκευτους, τα δε σωματεία εγκληματικές οργανώσεις και τα όποια εργασιακά δικαιώματα έχουν απομείνει τροχοπέδη στην παραγωγή. Θεωρεί αχρείαστες τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, το ωράριο εργασίας μη συμβατό με το επάγγελμά μας. Με λίγα λόγια επιστροφή στη γαλέρα και να είμαστε και ευχαριστημένοι.

 

Το θράσος της συγκεκριμένης εταιρείας και του εκπροσώπου της δεν σταματά πουθενά δηλώνοντας ότι έχει αφήσει χρέος 2,5 εκατομμυρίων στους επαγγελματίες της πόλης της Θεσσαλονίκης, γιατί του  χρωστάει ο ΕΚΟΜΕ.

 

Σημειωτέον ότι, σε καμιά παραγωγή του δεν υπάρχει Έλληνας εκτελεστής παραγωγός και ουδέποτε συνεργάστηκε με Έλληνες τεχνικούς. Κατά συνέπεια, εύλογα γεννάται το ερώτημα πώς τοποθετείται για τους Έλληνες τεχνικούς, αφού δεν μας γνωρίζει. Γνωρίζει, όμως, πολύ καλά και στοχεύει στο «πορτοφόλι» των επιδοτήσεων του ΕΚΟΜΕ, χωρίς τα «βαρίδια» των εργασιακών σχέσεων, τα σωματεία, τις Σ.Σ.Ε., το ωράριο.

 

Δηλώνουμε πως είμαστε εδώ για να μετατρέψουμε το «όραμα» του «κυρίου» NU BOYANAS σε εφιάλτη δικό του και των όμοιων του.

 

Ενημερώνουμε ότι η ιστορία μας είναι μακρά και σπουδαία στο χώρο της Ελληνικής κινηματογραφίας, αλλά και σε επίπεδο διεθνών συμπαραγωγών, εγνωσμένης τεχνικής και καλλιτεχνικής αξίας και δεν περιμένουμε την αξιολόγηση των NU BOYANA Studios.

 

Για τα σωματεία – εγκληματικές οργανώσεις - του προτείνουμε τη χρήση του καθρέπτη. Δεν μπορεί να αγνοηθεί, πέραν πάσης αμφιβολίας ότι οι συγκεκριμένες ιταμές και προσβλητικές δηλώσεις, σε δημόσιο μάλιστα χώρο, αποβλέπουν και υπαγορεύουν το μέλλον, όπως κάποιοι το οραματίζονται. Και θέτονται ερωτήματα, από πού ορμώμενος αυτός ο απίθανος τύπος νουθετεί και προτείνει περισσό θράσος, το εφιαλτικό του σενάριο.

 

Υπάρχουν άραγε ευήκοα ώτα, σαν έτοιμα από καιρό να συστρατευθούν μαζί του; Και που αυτοί εδράζονται.

 

Τους απαντάμε αγωνιζόμενοι για Σ.Σ.Ε., ωράρια εργασίας για ανθρώπους και όχι για ρομπότ, συνθήκες εργασίας με σεβασμό στον εργαζόμενο.

 

Ενδυναμώνουμε τα σωματεία μας.

 

Ε.Τ.Ε.Κ.Τ.-Ο.Τ.

Έφυγε ο Γιάννης Μάρρης

Έφυγε από την ζωή ο συνάδελφος Μοντέρ Γιάννης Μάρρης.

 

Θα είναι πάντα στην μνήμη μας και στην καρδιά μας.

 

Θα τον αποχαιρετήσουμε στο Κοιμητήριο της Καισαριανής την Δευτέρα 4 Δεκεμβρίου και ώρα 13:30.

 

Η οικογένειά του επιθυμεί αντί στεφάνων τα χρήματα να διατεθούν στο Σύλλογο Πνοή Αγάπης Ξενώνες Ι. & Ε. Κριτικού για ασθενείς με καρκίνο.

Τι λένε τα NU BOYANA για εμάς

Η ενημέρωση που έχουμε από το σωματείο Ε.Κ.Β.Ε. για τα στούντιο NU BOYANA:

 

«Ο ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΣΤΟΧΑΣΤΡΟ ΤΗΣ NU BOYANA

Το Σάββατο 11/11/2023 πραγματοποιήθηκε η ημερίδα «Find your Fund» που διοργάνωσε η Ένωση Κινηματογραφιστών Βόρειας Ελλάδας (ΕΚΒΕ) στα πλαίσια του 64ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης στο Thessaloniki Cinema Museum / Μουσείο Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, με τη συμμετοχή δεκάδων επαγγελματιών του κινηματογράφου και σπουδαστών σχετικών σχολών της πόλης. Ευχαριστούμε για την υποστήριξη τον καλλιτεχνικό διευθυντή, κο. Ορέστη Ανδρεαδάκη, το προσωπικό του Φεστιβάλ Κινηματογράφου και του Μουσείου Κινηματογράφου και όλα τα μέλη μας χάρη στους οποίους η εκδήλωση αυτή έγινε πραγματικότητα.

Ιδιαίτερα, θέλουμε να ευχαριστήσουμε για την αποδοχή της πρόσκλησής μας

την κα. Άννα Κασιμάτη, εκπρόσωπο του γραφείου Γραφείο Δημιουργική Ευρώπη MEDIA - Creative Europe MEDIA Desk Greece, την κα. Ζωή Κανδύλη, Διευθύντρια στη Δ/νση Ανάπτυξης & Παραγωγής του Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου / Greek Film Centre, την κα. Γιάννα Σαρρή, Διευθύντρια στη Διεύθυνση Hellas Film του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου και τον κο. Yariv Lerner, CEO της Nu Boyana Film Studios Hellenic SA- Nu Boyana Film Studios. Τέλος ευχαριστούμε που μας τίμησαν με την παρουσία τους, την κα. Αθηνά Καρτάλου, Γεν. Διευθύντρια του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου και την κα. Λίνα Μυλωνάκη, υπεύθυνη του Film Office Central Macedonia της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης παρουσιάστηκαν τα χρηματοδοτικά προγράμματα

από τη διεύθυνση της Creative Europe - MEDIA και από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, με εξαιρετική ανάλυση και παραδείγματα, όπου το κοινό εξοικειώθηκε με τις αντίστοιχες χρηματοδοτικές πλατφόρμες. Ακολούθησαν σημαντικά ερωτήματα από τα μέλη της ΕΚΒΕ και το κοινό και απαντήθηκαν με μεγάλη σαφήνεια και λεπτομερή περιγραφή.

Στη συνέχεια άνοιξε η συζήτηση με θέμα «Οι προοπτικές ανάπτυξης οπτικοακουστικών παραγωγών στη Β. Ελλάδα». Το λόγο πήρε ο κ. Yariv Lerner που στην αρχική του εισήγηση εξέθεσε τις συνθήκες παραγωγής και τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων των διεθνών παραγωγών που έλαβαν χώρα στη Β. Ελλάδα. Ακολούθησαν πολλά ερωτήματα θέτοντας τον προβληματισμό των επαγγελματιών που δεν κλήθηκαν να συμμετέχουν στις συγκεκριμένες παραγωγές, καθώς οι παραγωγές στελεχώθηκαν με το συνεργείο από την Nu Boyana Film Studios με έδρα τη Βουλγαρία.

Με λύπη διαπιστώσαμε την πολεμική διάθεση της διεύθυνσης της Nu Boyana απέναντι στα σωματεία. Ο κ. Lerner προχώρησε σε μια πλήρως ανιστόρητη αφήγηση σχετικά με τα σωματεία, παίρνοντας αφορμή από τις πρόσφατες απεργίες των SAG, WGA SAG-AFTRAκ.ά. στις ΗΠΑ, οι οποίες μόλις είχαν τελειώσει με τη νίκη των σωματείων. Συγκεκριμένα είπε πως τα σωματεία «δεν έχουν επαφή με τους εργαζόμενους» και ότι «φταίει η δομή τους που στήθηκε από τον Al Capone, ο οποίος ήταν αυτός που την εφηύρε»(!). Αλγεινή εντύπωση προκάλεσε στο κοινό το γεγονός οι δηλώσεις του έγιναν σε μια εκδήλωση που διοργάνωνε ένα σωματείο. Δεν δίστασε, μάλιστα, να μας προειδοποιήσει για τις «έμφυτες παγίδες των σωματείων» που βρίσκονται «στις συλλογικές διαπραγματεύσεις». Επιπλέον, προχώρησε σε παραδείγματα για το πώς τα εργασιακά δικαιώματα αποτελούν, κατά τον ίδιο, τροχοπέδη σε μία παραγωγή. Ο ίδιος θεωρεί, μάλιστα, φυσιολογικό να ξυπνάει τον/την βοηθό του στις 3.00 τα ξημερώματα για να δουλέψει καθώς η σχέση εργασίας του/της δεν θα έπρεπε να διέπεται από ωράρια, όπως μια κανονική σύμβαση εργασίας, αλλά είναι μια σύμβαση έργου από την αρχή μέχρι το τέλος της παραγωγής με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Επίσης, διαπιστώσαμε την πλήρη απαξίωση στον επαγγελματισμό μας χωρίς να είναι γνώστης της κατάρτισής μας, καθώς δεν πραγματοποιήθηκε ουδέποτε ένα ανοιχτό κάλεσμα στους επαγγελματίες του οπτικοακουστικού κλάδου στη Β. Ελλάδα παρά μονάχα σε ηθοποιούς και βοηθητικούς.

Στη συνέχεια επιδόθηκε σε μία ρητορική διδακτισμού, παροτρύνοντας να επιμορφωθούμε με σεμινάρια στη Film Forge που εδρεύει στη Βουλγαρία. Υπήρξε μία δυσφορία στα λεγόμενά του καθώς το κοινό που απευθυνόταν απαρτίζονταν από επαγγελματίες με πολύχρονη πείρα και με κινηματογραφικές σπουδές και από σπουδαστές κινηματογραφικών σχολών.

Ευελπιστούμε οι επόμενες ξένες «επενδύσεις» στη χώρα μας να γίνουν με καλύτερες προϋποθέσεις, να αξιοποιήσουν το ανθρώπινο δυναμικό επαγγελματιών που με δυσκολία προσπαθεί να σταθεί όρθιο και ν’ αφήσουν ένα θετικό αντίκτυπο στη Β. Ελλάδα.

Στη συνέχεια, τοποθετήθηκαν οι εκπρόσωποι του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου ενθαρρύνοντας τους νέους δημιουργούς για ένα ελπιδοφόρο αύριο. Παράλληλα, εκφράστηκαν οι αγωνίες μας για το μέλλον της εγχώριας οπτικοακουστικής παραγωγής ενόψει του Ενιαίου Οργανισμού για τα Οπτικοακουστικά που συνενώνει τρεις δημόσιους φορείς (Ε.Κ.Κ., Ε.Κ.Ο.Μ.Ε. & Ο.Π.Ι.) και αναμένουμε άμεσα να ανακοινωθεί η λειτουργία του.

Έχουν αναρτηθεί τα αποσπάσματα των ομιλιών στο κανάλι της ΕΚΒΕ στο YouTube (North Greece Film Union - @northgreecefilmunion), καθώς και οι παρουσιάσεις των χρηματοδοτικών προγραμμάτων στην ιστοσελίδα μας ekbe.eu.

Ήδη μετράμε νέες εγγραφές μελών γεγονός που μας χαροποιεί ιδιαιτέρως και παρακινούμε όλους τους επαγγελματίες και φοιτητές του οπτικοακουστικού κλάδου να συμπράξουν μαζί μας και να γίνουν συνοδοιπόροι στο έργο μας. Η εγγραφή μελών πραγματοποιείται ηλεκτρονικά συμπληρώνοντας τη Φόρμα Εγγραφής που θα βρείτε στην αρχική σελίδα της ιστοσελίδας μας ekbe.eu.

Ευχαριστούμε όλους που παρευρεθήκατε στην εκδήλωσή μας στηρίζοντας για άλλη μια φορά τη δράση μας. Μείνετε συντονισμένοι καθώς θα ακολουθήσουν νέες δράσεις.

Με εκτίμηση,

Εκ μέρους του Δ.Σ. της Ένωσης Κινηματογραφιστών Β. Ελλάδας

Η Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας

Αλεξάνδρα Ακανθοπούλου Θεόφιλος Καλαϊτζίδης»

 

Ε.Τ.Ε.Κ.Τ.-Ο.Τ.

Ωράριο εργασίας/Διάλειμμα/Ανάπαυση

Ωράριο:

Το νόμιμο ωράριο εργασίας είναι 8ωρο / 40 ώρες την εβδομάδα ή 9ωρο / 45 ώρες την εβδομάδα για 5ημερη εργασία.

Ο Εργοδότης μπορεί να απασχολήσει ημερησίως τον εργαζόμενο με 1 ώρα υπερεργασία και προσαύξηση στο ωρομίσθιο 20% και με 3 ώρες υπερωρία με προσαύξηση στο ωρομίσθιο 40% .

Σύνολο 4 ώρες ημερησίως πέρα του 8ωρου.

Από αυτές 1 ώρα είναι υπερεργασία κι έτσι πάμε στις 9 ώρες εργασίας και 3 υπερωρία σύνολο 12 ώρες.

Οι 3 υπερωριακές ώρες δεν πρέπει να ξεπερνάνε τις 150 ώρες ετησίως και πρέπει να δηλώνονται από τον εργοδότη στο ΕΡΓΑΝΗ. 

 

Πέρα των 3 ωρών νόμιμων υπερωριών ημερησίως, δεν επιτρέπεται περαιτέρω εργασία. Σε περίπτωση που ο εργαζόμενος εργαστεί πέρα των 12 ωρών έχει προσαύξηση στο ωρομίσθιο 120% και ο εργοδότης πρόστιμο (ν.4808/21).

 

Εργασία την 6η μέρα σε συμφωνία 5ημέρου:

Η εργασία που παρέχεται την 6η ημέρα της εβδομάδας κατά παράβαση του συστήματος πενθήμερης εργασίας, ανεξάρτητα από τις προβλεπόμενες κυρώσεις, αμείβεται με το καταβαλλόμενο ημερομίσθιο προσαυξημένο κατά 30% (ν.3846/2010). 

 

Διάλειμμα:

Σε κάθε περίπτωση κατά την οποία ο χρόνος εργασίας υπερβαίνει τις 4 ώρες, πρέπει να χορηγείται διάλειμμα τουλάχιστον 15 λεπτών και κατά μέγιστον 30 λεπτών.

Ο χρόνος του διαλείμματος δεν αποτελεί χρόνο εργασίας και δεν επιτρέπεται να χορηγείται συνεχόμενα με την έναρξη ή τη λήξη της ημερήσιας εργασίας (ν.4808/2021).

 

Ανάπαυση:

Η ελάχιστη ανάπαυση των εργαζομένων, για κάθε περίοδο 24 ωρών, δεν μπορεί να είναι κατώτερη από 11 ώρες (ν.4093/2012).

 

Ε.Τ.Ε.Κ.Τ.-Ο.Τ.

Ψωμί - Παιδεία - Ελευθερία

50 χρόνια μετά το σύνθημα του Πολυτεχνείου επίκαιρο όσο ποτέ. 

Από την οικονομική κρίση το 2010 έως σήμερα οι εργαζόμενοι βλέπουν συνεχώς το εισόδημα τους να συρρικνώνεται, η ακρίβεια σε είδη πρώτης ανάγκης να φέρνει όλους μας σε απόγνωση και από την άλλη οι ώρες εργασίας να αυξάνονται συνεχώς.

Κάθε κεκτημένο του εργατικού κινήματος εξοβελίζεται στο όνομα του φιλελευθερισμού της ελεύθερης αγοράς και της ατομικής ευθύνης.

Στον κινηματογραφικό και ευρύτερο οπτικοακουστικό χώρο οι κατακτήσεις που πέτυχε το σωματείο με συντονισμένους συλλογικούς αγώνες από την στιγμή της ίδρυσής του, αποδομούνται από την κυβερνητική πολιτική και την ασυδοσία της εργοδοσίας μέρα με την ημέρα.

Κατακτήσεις όπως:

  • Διεκδίκηση ψήφισης και εφαρμογής του Ν.Δ. 4208/19-9-1961 (περί μέτρων δια την ανάπτυξιν της Κινηματογραφίας εν Ελλάδι…)
  • Εφαρμογή του οκτάωρου και των σαράντα ωρών απασχόλησης την εβδομάδα
  • Κατοχύρωση Συνδικαλιστικών Ελευθεριών
  • Καταπολέμηση της Ανεργίας
  • Υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας
  • Ανατροπή του καθεστώτος του “ανειδίκευτου εργάτη” που ίσχυε μέχρι το 1982 για τους Έλληνες Κινηματογραφιστές
  • Διεκδίκηση των πνευματικών δικαιωμάτων των τεχνικών του κινηματογράφου και της τηλεόρασης

πρέπει να κατακτηθούν εξαρχής.

 

Ο αγώνας των φοιτητών, των σπουδαστών, των εργαζομένων στο Πολυτεχνείο, μας θυμίζει για άλλη μια φορά ότι η συλλογική διεκδίκηση και η ενδυνάμωση των σωματείων είναι επιτακτική όσο ποτέ για να πάρουμε πίσω τις ζωές μας.

 

ΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΖΕΙ.

Ε.Τ.Ε.Κ.Τ.-Ο.Τ.